A téli szünidő közeledtével a téli sportokat kedvelők már alig várják, hogy valamelyik síparadicsom felé vehessék útjukat. Egész nyáron azon sóhajtoztak, hogy mennyire meleg van, alig várják, hogy megjöjjön a tél, és lehűljön a levegő. A kocsiba is már rég várja a méretpontos hótálca, hogy tapossák a havas cipőkkel. A síparadicsomok ilyenkor kezdik el a főszezont, ha szerencsés a síelni vágyó, akkor még karácsony előtt lehullik az első vastag hó.
Igazából akkor sem gond, ha csak gyenge havazás lesz, mert az utóbbi időben minden valamirevaló sípályán vannak hóágyúk, melyek hó hiányában is elégséges feltételeket hozhatnak létre. De ezek működésének is csak akkor van értelme, ha az első havazás megtörtént, és huzamosan hideg marad az idő. A szakértők viszont azt állítják, hogy a természetes hótakarónál jobb nem létezik. Ahogy érkezik a tél, az autókba egyenként bekerül a méretpontos hótálca, hiszen az állandó lucsok a kárpitot egész télen nedvesen, sárosan tartaná máskülönben. Aki egy kicsit gondol az autójára, és annak értékét huzamosabb ideig magasan akarja tartani, nem feledkezhet meg a megfelelő gondoskodásról.
Télen a személygépkocsi sokkal nagyobb figyelmet igényel, a csúszós, sáros utak állandó veszélyhelyzetet tartanak fent. Ahogy elengedhetetlen a téli gumi használata, úgy a méretpontos hótálca is fontos eszköze a téli felszerelésnek. A méretpontos hótálca mindig az autóban kell hogy legyen, és rendszeresen ki kell üríteni, hogy ne nedvesítse át a kárpitot. Ha a hótálca alatt átnedvesedett a kárpit, azonnal meleg helyre kell vinni az autót, és ki kell szárítani.
Ne hagyja napokon keresztül, hogy a nedvesség áthatoljon a szigetelésen, mert az hosszú távon a talplemez rozsdásodásához vezethet. A legtöbb esetben a tél folyamán penészedik meg a kárpit, hiszen az állandó ki-be csatangolással elkerülhetetlenül vizet hord be a család. Ez gyorsan áporodott szagot okoz az egész autó belső terében, ami nem csak kellemetlen, hanem egészségtelen is. Mindezt könnyen elkerülheti a méretpontos hótálca használatával.