A komoly befektetések mentén felépített vállalkozás nagyon sok kihívással kell megbirkózzon az idők folyamán, amelyek olykor jelentős terheket okoznak. A vezetők célja, hogy minden lehetséges módon életben tartsák az elképzeléseiket, küzdjenek a céljaik, valamint a kitűzött profit eléréséért. A feladat kicsit sem egyszerű és olykor elkeseredett kilátások között kell megtenni. Bármilyen nehéz is a gazdasági helyzet, a vásárlók felé muszáj megfelelni, különben rövid időn belül elpártolhatnak az ügyfelek és ezzel csőd-közeli állapot köszönthet be.
Számos oka lehet annak, hogy a kezdeti lelkesedés és felkapottság csökken, de itt meg kell tartani azt a törekvést, hogy a kitűzött célok maradjanak. Sajnos sok vállalkozás követi el azt a hibát, hogy az elején nyújtott magas minőséget alárendeli a tömegtermelésnek. Bár tény, hogy a kiadások jelentősen csökkenthetőek és a bevételek fokozhatóak, ha például ugyanannyi nyersanyagból, alapanyagból több lesz kihozva, de ez legtöbbször a minőség rovására megy, amit érezni fognak a vevők.
A megfelelő minőségirányítási rendszerek működtetésével az elcsúszás kezelhető. A folyamtok felülvizsgálata, optimalizálása, kiigazítása, rendszeres fejlesztése valósul meg ezen alkalmak bevetésekor. Vevőközpontú szemlélet lesz az uralkodó és a szervezési struktúra is átláthatóvá tehető. A fogyasztói igények figyelembevételével pedig tovább javítható az elégedettség, ami még több vásárlót jelent. Miként alakítható ki egy ilyen állapot? A Denkstatt minőségirányítási rendszerek kiépítésében is tud segíteni. Az első és legfontosabb lépés a MIR politika felépítése és célszerű alkalmazása.
Szükség van felelősségvállalásra és az erőforrások bevezetésére. A rendszer felépítését követően, annak fenntartása legalább akkora feladat. A korral muszáj lépést tartani, tehát a fejlesztésekről sem szabad megfeledkezni, hiszen ez biztosítja a magas igények megtartását. A versenyképesség is csak így működhet, hiszen a vevők ösztönösen vonzódnak a magas minőség felé, aminek hiányában még egy jól ismert és kellően szeretett márka is a semmibe veszhet.