Az aromák kereskedelmi és szabadidős helyiségekben történő használata egyre népszerűbb. Amíg az illatosítás korábban inkább a nagyvállalatok előjoga volt, addig mára a kisebb vállalkozások tulajdonosai is aktívan bevezették az említett technikát.
Természetesen, amikor egy helyiség aromáját választjuk ki, mindig a célközönségre kell összpontosítani. Az ügyfelek inkább a férfiak vagy a nők köréből kerülnek ki? Milyen korosztály képviselői? Miért veszik igénybe a szolgáltatást? Ha hibásan válaszolunk ezekre a kérdésekre, akkor a népszerűség növelése helyett, pontosan ellenkező hatást érhetünk el.
Az illatosítás során alkalmazott aromáknak nemcsak a közönség céljainak és ízlésének kell megfelelniük, hanem harmonikusan kell illeszkedniük a belső terekhez is. Vagyis a könnyű virágillatok nem felelnek meg egy sötét és szilárd kialakításhoz. Az édes és fűszeres aromák pedig nem alkalmasak a világos és tágas helyiségekhez. Az illatosításnál figyelembe kell venni a helyiségben jelenlévő szagokat, és meg kell próbálni semlegesíteni azokat.